Vad gör jag uppe?

Godnatt på er! Hoppas att jag kan sova nu.. Är fortfarande vaken som ni märker, men hoppas att jag somnar snart. Någon som har bra sovtips för när man inte kan somna?
Bella
2010-11-05 @ 14:32:21
URL: http://tikku.devote.se/

Kommer med det uttjatade tipset: Läs en bok! ;)

Emma
2010-11-05 @ 16:06:20

Jag har några tips som funkar för mig iaf :)

1. Drick ett glas varm mjölk innan du ska sova. Inte te, kaffe eller cola!

2. Varva ner i god tid innan, t.ex. läs en bok istället för att titta på TV eller hålla på med datorn på kvällen.

3. Min favorit: När du väl ligger i sängen, räkna baklänges från tusen genom att dra ifrån 7 i taget (alltså 1000, 993, 986, 979 osv). Det är tillräckligt lätt för att man inte ska bli pigg av tänkandet men tillräckligt svårt för att man inte ska kunna tänka på annat samtidigt. Om man gör fel eller glömmer bort var man var får man börja om från början. Jag har alltid somnat innan 0 iaf :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0