Inskolningsdagarna är över

Nu är alla tre inskolningsdagar över. Det har gått jättefint och idag så fick en av hennes pedagoger lägga henne till vilan. Ingen annan har någonsin alls över huvud taget aldrig lagt Minna för att sova förutom jag eller Kim, ja nu när hon är lite äldre alltså och inte bara somnar hur som helst i någons famn sådär som små bebisar gör. Det tog lite längre än vanligt men hon var inte ledsen och hon somnade! Hon sov inte heller lika länge som vanligt men hon sov en stund och det gick bra, skönt.
 
Eftersom allt har gått bra så tänkte vi ge oss på att lämna henne några timmar på förskolan imorgon. Det är väldigt nytt för oss alla att Minna är med någon annan än oss själva men jag hoppas verkligen att det går bra och att hon kommer acceptera att vara där trots att varken jag eller Kim är där. Det finns så mycket att pilla på och plocka med så jag hoppas att det kan distrahera henne tills vi kommer tillbaka ;-) Vi får se helt enkelt men vi håller tummarna för att allt går fint! Om allt går bra de dryga 2 timmarna Minna ska vara där på förmiddagen så får de lägga henne till vilan och så hämtar vi henne inte förän om ytterligare någon timme när hon sovit färdigt.
 
Det är spännande och det är många känslor inblandade nu när vår stora tjej ska börja på föris på riktigt. Morgondagen blir en intressant dag och vi håller alla tummar vi kan för att Minna har skitkul imorgon!
 
Fia- mamma till Edison
2012-08-23 @ 23:22:57
URL: http://fialotten.blogspot.com

Lycka till lillskruttan! Vi har gått igenom samma sak i veckan, på måndag lämnar vi "på riktigt" då vi båda ska jobba! :S

Sandra - Mamma till Timo
2012-08-24 @ 14:00:51
URL: http://saandralovekeviin.blogg.se

Oj hade ni bara tre dagar :o Jag var med två veckor haha :p

Men skönt det går så bra för er! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0