Torsdag

Goddagens! Strax ska jag kila iväg till jobbet men innan dess tänkte jag ge er en snabb uppdatering här inne. Morgonen spenderades utomhos och jag och Minna var ute i 2 timmar och promenerade med hunden, kastade stenar i vattnet, gungade och plockade blåbär. Det gav mig ett litet blåbärssug så när vi kommit in och väckt pappan som hade sovmorgon (vi kör varannan dag) så gick jag ut själv och plockade någon liter blåbär. Det går ganska fort med bärplockaren som jag en gång blev tipsad om av min kära syster Maria.

Jag har redan hunnit göra en liten blåbärsdrink, gett Minna några nävar vid eftermiddagsmellis och bakat äppel- och blåbärspaj så nu blir det till att fundera över vad vi ska göra med resten. Frysa in en del kanske så man har till senare?

När man går sådär ensam i skogen förresten ges man mycket tid att tänka och det gillar jag. Jag går ofta och spelar upp både gamla och kommande samtal i mitt huvud, funderar på olika tänkbara scenarion i livet, drömmer om framtiden och då och då skapar jag lite poesi där inne i mitt lilla huvud när jag går ensam omkring. Det var mycket av den varan förr men inte så mycket nu tyvärr, men ibland så! Det är skönt att komma iväg om så för en liten stund och vara ensam i vilket fall som helst, gärna just i skogen eller någonstans där det är helt tyst.

maria
2012-07-19 @ 18:52:49
URL: http://majiaanyberg.blogg.se

Åh vad gott det ser ut!!

Ha det så bra på jobbet! Förresten, börjar du plugget i höst igen? Eller fortsätter du jobba då?

Maria
2012-07-19 @ 19:50:47

Ja, visst är den bra! :-) Kul att det finns så mycket blåbär där i Fiskis. Snart kanske jag kommer dit och plockar igen nu när jag kommer närmare. Här i Hällefors är de inte riktigt mogna än. Inte smultronen heller.

Jag skulle styckfrysa dem på en plåt så kan du ta fram till gröt och yoghurt sedan. Det tycker jag är gott.

Förresten, så lika viktigt är som går och funderar på olika scenarion i vårt huvud. Oskar brukar säga att det gör mig orättvist snabbtänkt eftersom jag redan hunnit tänka igenom de flesta alternativ. ;-)

Maria - mamma till Liam ☆
2012-07-20 @ 08:26:52
URL: http://fashionstars.blogg.se

nämen åh vad gott! :)

Sandra, Colins mamma
2012-07-20 @ 21:24:58
URL: http://www.sandrahupdate.blogg.se

Så gott det ser ut!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0