Matfett

Vad roligt att läsa om era mjölktuttar förresten, haha. Jag trodde faktiskt att fler skulle svara "vänster" eftersom jag och några vänner alla hade mest mjölk i vänster bröst. Det verkar ju dock vara ganska jämnt mellan höger och vänster ändå, där ser man!


Ikväll tänkte jag förresten lägga in ett inlägg om våra kvällsrutiner här hemma, men först kommer ett inlägg om barnmat. Eller barnmat och barnmat... Matfett i alla fall.

Förut hade jag alltid rapsolja i barnmaten jag gjorde eftersom man ska tillsätta extra fett i deras mat. Trots att rapsolja inte har så supermycket smak upplevde jag ibland att smaken tog över lite och det var ju inte så roligt.

Jag har gett mig ut på matfettsjakt och nu har jag köpt Smör & Rapsolja i kombination som jag är jättenöjd med! Man får smidigheten med att ha flytande fett och sen är det såklart en klockren kombination av smör och rapsolja där smaken inte tar över smaken från grönsakerna. Toppenbra. Den här använder jag nu i Minnas mat istället för ren rapsolja och so far so good som man säger.
Har ni några bra fett-tips så kom gärna med dom!






Sandra - Mamma till Timo
2011-07-16 @ 20:56:16
URL: http://saandralovekeviin.blogg.se/

Jag använder Milda, flytande margarin. Men tänkte jag ska ta och kolla runt lite i affären nästa gång vilket som egentligen innehåller bäst saker. Vet faktiskt inte riktigt:/



Sv: Ja, och idag upptäckte vi att den andra tanden där nere också är på väg hehe. Verkligen stor kille våran lille:)

Nicole - mamma till C & BF 27 juli
2011-07-16 @ 21:43:05
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Vi kör jämt på den där hemma. Milda, lätta, lätt och lagom och allt annat är rent skit.

Ska man ha i smör så ska man ha i smör, :) sen är smaken mycket bättre den också!

Marre - mamma till Karl
2011-07-16 @ 21:52:42
URL: http://frucullin.blogspot.com

Uppskattar alla din tips i bloggen och lägger dem på minnet nu när det snart är dags att börja med smakisar här hemma. Tycker det är mycket man ska ha koll på.

valeria<3 Mamma till prinsen Williot!
2011-07-20 @ 22:21:36
URL: http://valeriawikner.blogg.se/

Vilka tips du ger! :) Och alla recept på mat till dom små! Superbra juh! :)

Carolina-mamma till småprinsarna
2011-07-20 @ 23:26:38
URL: http://carolinamedfamilj.blogg.se/

Men vad härligt :D Det här är precis vad jag behöver. Här hemma har vi mattorka åt oss själva, och bebisarna ;) Så nu fick jag lite inspiration att kanske vara lite duktig jag också!!



Kram på dig!! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0