Kalkon till lunch

Goddagens!

Nu ligger Minna och sover och jag ska just ställa mig och laga lite lunch. Jag har kommit fram till att hennes favoritrecept innehåller antingen lax eller kyckling.. Idag tänkte jag dock variera mig lite så jag har varit och köpt kalkonbröst som jag tänkte slänga ihop lite olika rätter med och frysa in. Det blir nog någon kycklingbröstfilé med äpple och katrinplommon, någon med lite olika grönsaker som typ morot och paprika, någon med apelsin och vitlök och någon med aprikoser och fikon.. Smarr, smarr.
Eftersom nästan alla kycklingrätter slinker ner med glädje så borde väl rimligtvis kalkon också gå hem, och det är ju roligt att variera sig lite och inte bara laga kyckling jämt och ständigt utan att kunna växla med en annan fågel.





Sara, mamma till Charlie
2011-09-16 @ 16:58:36
URL: http://sarasland.com

Kalkon som är så gott! Hoppas hon gillar det :)



Haha, ja men det kanske är Charlie som borde lära sig av Minna... Man ska inte förlåta för snabbt när någon gör en illa ;) Lite feber har han fått, och så är han lite trött, men annars har han klarat sig. Skönt.

Trevlig helg!

Tess
2011-09-19 @ 12:33:16
URL: http://www.egowar.se

Det är ju alltid värt att testa :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0